پايگاه خبري و تحليلي استان آذربايجان غربي
سخنگوي دولت:آذربايجان غربي يك استان استراتژيك در منطقه است
چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 07:31 | نوشته ‌شده به دست رضا اصغري | ( باخيشلار | نظرات 0 )

سخنگوي دولت گفت: در شش ماهه دوم سالجاري مابقي اعتبارات عمراني آذربايجان غربي 100 درصد اختصاص خواهد يافت.

به گزارش اورمو سسي به نقل از ايسنا،دكتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه آذربايجان غربي كه با حضور استاندار، معاونين استاندار، مديران كل ستادي و دستگاههاي اجرايي استان در محل استانداري برگزار شد، گفت: استان آذربايجان غربي يك استان مهم و استراتژيك در منطقه است و بايد براي رسيدن به جايگاه و منزلت واقعي كه در شأن مردم اين استان باشد همه باهم تلاش كنيم.

وي با بيان اين‌كه استان آذربايجان غربي يك استان مرزي و داراي تنوع فرهنگي و قومي است، افزود: ظرفيت هاي اين استان طلب مي كند تا با همكاري و همفكري يكديگر بتوانيم به صورت مطلوب به مسائل و مشكلات آن رسيدگي كنيم.

نوبخت با تاكيد بر اين موضوع كه ما براي كمك به اين استان آمده ايم و هركاري كه براي رشد و توسعه اين استان لازم باشد انجام مي دهيم، افزود: براي توسعه و آباداني اين استان سه فرصت ارزنده وجود دارد كه بايد به نحو احسن از اين فرصت ها استفاده كنيم اولين فرصت بودجه سال 93 است كه پنچ ماه ديگر در فراروي ماست و بايد از اعتبارات گنجانده شده در اين بودجه براي استان استفاده كرد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ادامه داد: دومين فرصت پيش رو شناسايي و انعكاس دقيق مسائل و مشكلات استان در حوزه هاي مختلف و برآورد هزينه رفع آنها براي لحاظ شدن در بودجه سال 94 مي باشد كه بايد تمام مديران و مسئولان استاني با هم انديشي و هم فكري در راستاي تحقق اين هدف تلاش كنند.

وي با اشاره به سومين فرصت استان و اينكه برنامه پنجم توسعه در حال اتمام و برنامه ششم در آستانه تهيه و تنظيم است، افزود: قانون برنامه ششم توسعه به مثابه يك قطاري است كه اگر راه بيافتد تا پنچ سال ديگر نمي ايستد به همين دليل تمام نيازها و خواسته هايي كه مي تواند محور رشد و توسعه استان آذربايجان غربي باشد بايد توسط مسئولان و مديران استان شناسايي و به ما اعلام گردد تا در اين برنامه لحاظ گردد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در ادامه به سهم استان آذربايجان غربي در بودجه سال 93 اشاره كرد و افزود: ميزان اعتباري كه دولت در طرح هاي عمراني اين استان در بودجه سال 93 در نظر گرفته مبلغي در حدود 664 ميليارد تومان مي باشد .

نوبخت اضافه كرد: تخصيص انجام گرفته از 664 ميليارد تومان اعتبار مصوب براي استان آذربايجان غربي تاكنون 218 ميليارد تومان بوده است كه در مقايسه با ساير استانها در رتبه دوازدهم قرار دارد.

وي همچنين به اعتبارات جاري استان در بودجه سال 93 اشاره كرد و ادامه داد: اعتبارات جاري اين استان 171 ميليارد تومان است كه از اين مبلغ 84 ميليارد و 300 ميليون تومان براي حقوق و مزايا و چيزي حدود 87 ميليارد تومان نيز براي ساير هزينه هاي جاري استان در نظر گرفته شده است.

نوبخت افزود: اعتبارات ملي استان آذربايجان غربي نيز در حدود 178 ميليارد تومان مي باشد كه در مقايسه با ساير استان ها در جايگاه سيزدهم قرار دارد.

معاون رئيس جمهور همچنين گفت: 101 ميليارد تومان نيز تحت عنوان اعتبارات ملي استاني شده يا اعتبارات استاني ويژه براي آذربايجان غربي در سال 93 نظر گرفته شده كه جايگاه استان در اين مورد در مقايسه با ساير استانها، رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

نوبخت در ادامه اظهار كرد: از 35 ميليارد دلار اعتبارات فايناس كل كشور نيز 1 ميليارد و 270 ميليون دلار سهم استان آذربايجان غربي است كه در اين موضوع، آذربايجان غربي در مقايسه با ساير استانها در رتبه دوازدهم قرار دارد.

وي همچنين گفت: 166 ميليارد تومان هم از محل اعتبارات تبصره 22 براي استان آذربايجان غربي پيش بيني شده است.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور خاطرنشان كرد: تمام اين اعتبارات زماني به طور كامل به استان تخصيص مي يابد كه درآمد كشور كه در بودجه سال 93 پيش بيني شده است محقق شود ولي اينطور نبوده و به همين دليل تمام اين اعتبارات به طور كامل تخصيص نمي يابد البته علي رغم اين مسائل و مشكلات، اعتبارات عمراني استان آذربايجان غربي را در شش ماهه اول سال 93 بطور 100 درصد تخصيص داده ايم و در شش ماهه دوم سالجاري نيز مابقي اعتبارات عمراني استان را 100 درصد اختصاص خواهيم داد.


مرتبط با: سياسي و اجتماعي ,
کد خبر:53673
تعداد بازدید خبر: 0

+0 به يه ن | بپسند

صفحات
 
نظر سنجی
به نظر شما بهترين راهكار براي نجات درياچه اورميه چيست؟





آرشیو خبرها
دیگر موارد
تعداد مطالب :
باخیش لار :
یئنیله مه چاغی :
بو گونون گؤروشو :
دونه نین گؤروشو :
بو آیین گؤروشو :
ایندی بلاق دا :
بازدید کل :
آخرین بازدید :